Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 C6 4F2 2005  3.2 FSI V6 tupruttelee sinistä savua kierroksilla.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A6 C6 4F2 2005  3.2 FSI V6 tupruttelee sinistä savua kierroksilla.

    audi A6 C6 4F2 2005 AUK 3.2 fsi v6 Puristukset ok, ja kulkee hyvin, käy hienosti, mutta. Sininen savu haisee öljyltä, mahdoton katsastaa tollasena.
    Savua ei tule tyhjäkäynnillä ,eikä käynnistyksessä. Paikallaan noin 2500-3000rpm/min niin alkaa tupruttelee. onko joku perehtynyt tohon imusarjan alla olevaan muoviseen öljynkeräys astiaan. korjaamokirjan mukaan vaihtoväli olis 60.000tkm. mitä se purkki tekee?? Tuon PCV venttiilin jo tilasin. moottorissa helkutinmoinen alipaine ja jos avaan oljykorkin se meinaa sammua.

    #2
    Öljyseparaattori vois toimia tuolleen. Sama huohotus on v10 koneessa ja faijalla oli samanmoista ongelmaa. Lopulta ehkä osa ongelmaa oli isohko vuoto öljyjäähdyttimessa joka aiheutti kaikenmoista sekoilua moottorissa.

    Comment


    • #3
      vaidon tuon PCV venttiilin ehkä savutus väheni en nähnyt sinistä savua, mut se hajos se liitosputken lukko, eli vaidan ne alipaine putket ja ton yljykeräimen. perkuleen rikkaalla käy kun nostaa kierrokset esim 2500rpm vasen etu lambda menee 0.840. Sylinteri 6 tulppa oli musta. osaako joku päätellä livedatasta jotain.

      Fuel system 1 status ----- CL
      Fuel system 2 status ----- CL
      Calculated LOAD Value ----- 22.7%
      Engine Coolant Temperature ----- 42°C
      Short Term Fuel Trim B1 ----- -16.4%
      Long Term Fuel Trim B1 ----- 0.0%
      Short Term Fuel Trim B2 ----- -8.6%
      Long Term Fuel Trim B2 ----- 0.0%
      Intake Manifold Absolute Pressure ----- 38.0kPa
      Engine Speed (Revolutions Per Minute of crankshaft) ----- 773rpm
      Vehicle Speed ----- 0km/h
      Ignition Timing Advance for #1 Cylinder ----- 5.0°
      Intake Air Temperature ----- 13°C
      Absolute Throttle Position ----- 15.7%
      Oxygen Sensor Output Voltage (B1-S2) ----- 0.425V
      Short Term Fuel Trim (B1-S2) ----- 99.2%
      Oxygen Sensor Output Voltage (B2-S2) ----- 0.435V
      Short Term Fuel Trim (B2-S2) ----- 99.2%
      Certified OBD Requirements ----- EOBD
      Time Since Engine Start ----- 204sec.
      Distance Traveled While MIL is Activated ----- 0km
      Fuel Rail Pressure (gauge) ----- 4630kPa
      Commanded Evaporative Purge ----- 0.0%
      Number of warm-ups since DTCs cleared ----- 0
      Distance traveled since DTCs cleared ----- 0km
      Barometric Pressure ----- 97kPa
      Equivalence Ratio (lambda)(B1-S1) ----- 0.999
      Oxygen Sensor Current (B1-S1) ----- 0.15mA
      Equivalence Ratio (lambda)(B2-S1) ----- 1.003
      Oxygen Sensor Current (B2-S1) ----- -0.02mA
      Catalyst Temperature (B1-S1) ----- 392°C
      Catalyst Temperature (B2-S1) ----- 407°C
      Control module voltage ----- 13.56V
      Absolute Load Value ----- 38.0%
      Fuel/Air Commanded Equivalence Ratio ----- 0.994
      Relative Throttle Position ----- 4.3%
      Ambient air temperature ----- 12°C
      Absolute Throttle Position B ----- 14.9%
      Accelerator Pedal Position D ----- 15.3%
      Accelerator Pedal Position E ----- 14.9%
      Commanded Throttle Actuator Control ----- 5.1%
      - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
      Frame 2/2:
      Fuel system 1 status ----- CL
      Fuel system 2 status ----- CL
      Calculated LOAD Value ----- 23.1%
      Engine Coolant Temperature ----- 42°C
      Short Term Fuel Trim B1 ----- -24.2%
      Long Term Fuel Trim B1 ----- 0.0%
      Short Term Fuel Trim B2 ----- -5.5%
      Long Term Fuel Trim B2 ----- 0.0%
      Intake Manifold Absolute Pressure ----- 59.0kPa
      Engine Speed (Revolutions Per Minute of crankshaft) ----- 1698rpm
      Vehicle Speed ----- 0km/h
      Ignition Timing Advance for #1 Cylinder ----- -15.5°
      Intake Air Temperature ----- 13°C
      Absolute Throttle Position ----- 16.5%
      Oxygen Sensor Output Voltage (B1-S2) ----- 0.435V
      Short Term Fuel Trim (B1-S2) ----- 99.2%
      Oxygen Sensor Output Voltage (B2-S2) ----- 0.435V
      Short Term Fuel Trim (B2-S2) ----- 99.2%
      Certified OBD Requirements ----- EOBD
      Time Since Engine Start ----- 210sec.
      Distance Traveled While MIL is Activated ----- 0km
      Fuel Rail Pressure (gauge) ----- 8460kPa
      Commanded Evaporative Purge ----- 0.0%
      Number of warm-ups since DTCs cleared ----- 0
      Distance traveled since DTCs cleared ----- 0km
      Barometric Pressure ----- 97kPa
      Equivalence Ratio (lambda)(B1-S1) ----- 0.956
      Oxygen Sensor Current (B1-S1) ----- -0.19mA
      Equivalence Ratio (lambda)(B2-S1) ----- 0.843
      Oxygen Sensor Current (B2-S1) ----- -1.32mA
      Catalyst Temperature (B1-S1) ----- 407°C
      Catalyst Temperature (B2-S1) ----- 412°C
      Control module voltage ----- 13.56V
      Absolute Load Value ----- 30.6%
      Fuel/Air Commanded Equivalence Ratio ----- 0.996
      Relative Throttle Position ----- 3.9%
      Ambient air temperature ----- 12°C
      Absolute Throttle Position B ----- 14.1%
      Accelerator Pedal Position D ----- 15.3%
      Accelerator Pedal Position E ----- 14.9%
      Commanded Throttle Actuator Control ----- 4.3%
      Viimeksi muokannut hansak; 19.2.2024, 11:51.

      Comment


      • #4
        Iselläni on melko vähän kokemusta vielä samaisesta laitoksesta, mutta tällä hetkellä on koko imusarja irrallaan, kun pitäisi ruiskusuutin vaihtaa. Imusarja oli sisältä kyllä oudon kostea öljystä ja näyttää siltä, että ei ole juurikaan purettavissa, että samalla näkisi, miten ne läpät siellä toimii.. Mitä mahdat tarkoittaa imusarjan alla olevalla öljyn keräys astialla, alkoi tämä topic kummasti kiinnostaa, jospa saisin itsellenikin hyvää uutta tietoa?

        Comment


        • #5
          Tossa hyvä video aiheesta. https://www.youtube.com/watch?v=Xxr8TJ_Rf50&t=439s

          Comment


          • #6
            Juu, tuo videon kaveri on touhunnut tuon audin kanssa kyllä paljon, kiitos linkistä. Tuossa videon lopussa kiteytyy nätisti, että "tulipahan tehtyä, vaikka missään ei huomaa mitään muutosta".

            Comment

            Working...
            X